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[GE 헬스케어] 신입 Field Service Engineer 채용

채용 뉴스/수시채용정보

by 커리어브릿지 2016. 5. 18. 20:26

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Field Service Engineer

 

 

 

 

[회사 소개]
GE는 세계적인 ‘디지털 산업 기업(Digital Industrial Company)’으로, 소프트웨어 기반의 기계 및 솔루션을 통해 산업을 혁신하고 있습니다.
GE의 산업 기계와 솔루션들은 상호 연결성을 바탕으로 한 긴밀한 대응과 미래 예측을 통해 고객에게 가치를 창출하고 있습니다.
“GE 스토어(GE Store)”라는 글로벌 지식 공유 체계를 통해 GE가 보유한 기술과 시장, 지식을 전사적으로 활용하고 있습니다.
인재와 서비스, 기술과 규모의 강점을 바탕으로 산업이 요구하는 전문성을 제공함으로써 고객에게 더 나은 결과를 제공하고 있습니다.
한국에서는 1976년 공식 출범 후 첨단 기술과 금융서비스 분야에서 한국 기업과 상호 협력하며,
한국 경제와 산업 발전을 위한 장기 동반자로 활동하고 있습니다.
1,400명의 직원들이 발전, 석유와 가스, 에너지 관리, 항공, 헬스케어, 조명, 운송 등 다양한 산업군에서 최고의 기술과 서비스를 제공합니다.

Global Total 매출액 (2014년): 약 171조 / World\'s Most Admired Companies / Top Companies for Leaders / Most Innovative Companies /
Most Respected Companies / Best Companies for Working Mothers / World\'s Most Ethical Companies

홈페이지: www.ge.com/kr
공식Blog: www.geblog.kr
GE Korea Report: www.gereports.kr

[채용분야]
Field Service Engineer (신입/정규직)

[HR Talk]
GE Healthcare에서 Field Service Engineer를 채용합니다.
(Diagnostic Imaging : CT, MR, MI, 초음파)

주요 업무는 GE Healthcare에서 납품한 Products관련 설치, 유지, 보수 및 AS 업무입니다.
고객사에서 저희 CT, 초음파, 및 MR 등에 고장이 생기면 직접 Filed에 방문하여 수리/AS하는 업무가 Main 입니다. (서울/경기 및 강원지역)

정규직 신입 포지션이며,
전기/전자/기계/의공학 or Engineering 관련 전공 학부신입을 채용하고자 합니다.
Engineering Background 및 활발한 성격으로 고객과의 커뮤니케이션을 잘 하시고, 신입의 패기와 열정을 가지고 계신 인재를 채용하고자 합니다.
(Reasonable level of English / 토익 850점이상 / 오픽IH이상 / 토익스피킹 150점 이상)


체계적인 교육을 받으면서, 훌륭한 Field Service Engineer로 성장하시기를 원하는 분들 지원 부탁드립니다.



Role Summary/Purpose
Responsible for developing and maintaining strong interpersonal relationships with customer representatives, ensuring Customer Satisfaction, and maintaining all equipment models specific to a modality or modalities in the assigned area.

Essential Responsibilities
1. Maintain all models specific to a modality in the assigned area.
2. Perform total system level trouble-shooting on complex multi-symptom problems.
3. Maintain daily interface with doctors and technicians on equipment status issues, to ensure satisfaction of primary customers.
4. Assist in Account Sales visits, help train others where necessary, and identify Sales opportunities and communicate them to account team.
5. Assist in the growth and direction of business in geographic area.
6. Responsible for Warranty and PMS contract cost control.
7. Responsibly complete all administration tasks on time (e.g., ensure timely completion of FMI’s and PMS inspections documentation for assigned accounts).
8. Play a leading role in complex and multifunctional rooms.
9. Share best practices.
10. Maintain effective quality systems and programs compliant with ISO 9001 standard, according to the GE Service Quality Policy Statement.

Qualifications/Requirements
1. Aware of and comply with the GEHC Quality Manual, Quality Management System, Quality Management Policy, Quality Goals, and applicable laws and regulations as they apply to this job type/position.
2. Complete all planned Quality & Compliance training within the defined deadlines.
3. Identify and report any and all customer quality or compliance concerns immediately to the Quality Organization.
4. Identify and report any personal quality or compliance concerns immediately to the Quality Organization.
5. Ensure timely dispatch closure.
6. Ensure completion of all field modifications instructions (FMI’s) within prescribed timeframe.
7. Participate in continuous improvement activities by identifying and appropriately escalating process and product quality gaps, providing solutions when possible. 1. Qualified to degree level or equivalent.
2. Technical and analytical skills, with between two and four years of Field Services experience.
4. Comprehensive knowledge of a specific modality or multi-modalities.
5. Sought by others for guidance and advice.
6. Proficiency in English.
7. Ability to work independently with minimum direction.
8. High work standards and quality.
9. Shows Initiative and motivation.
10. Plans and organizes work effectively.
11. Excellent communication skills, listening skills, and interpersonal skills.
12. Strong customer skills and deals tactfully and effectively with differences of opinion (e.g., influences rather than directs).


[상세 직무기술서 및 지원방법]
 https://xjobs.brassring.com/TGWebHost/jobdetails.aspx?partnerid=54&siteid=5346&OReq=2267605&Codes=WB2681



[지원 시 유의사항]
공정채용절차법에 의거하여,
1) 자격증, 학위 등 증빙자료는 추후 요청 시 제출하게 됩니다.
2) 이력서에 주민등록번호, 가족사항 등의 개인정보를 기재하지 마시기 바랍니다.

[채용 일정]
2016.05.18 ~ 채용시 마감 (서류 제출 순으로 검토되며 빠르게 채용이 마감될 수 있습니다.)

[채용 과정]
1차 서류전형 → 2차 채용팀 인터뷰 -> 3차 실무자/임원/HR 인터뷰
(상황에 따라 인터뷰 절차가 추가 및 변경될 수 있습니다.)

[근무지]
서울 본사, 강남구청역 3번출구

[인사담당자]
GE Korea 채용팀 서재민 과장
jaemin.seo@ge.com
02-6201-3037

 

[전형방법]

1차 서류전형
2차 면접전형

 

[제출서류]

국문/영문 이력서, 자기소개서 (각종 증빙서류는 서류전형합격자에 한해 추후제출)

 

[접수방법]

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