COMMUNICATIONS - A&T
직무 소개
P&G가 가장 중요하게 여기는 소비자들의 경험과 의견이 사업 계획과 운영에 반영될 수 있도록 소비자들의 목소리를 가장 가까운 곳에서 적극적으로 청취하고 편의를 개선하는 일련의 과정을 주도적으로 담당하게 됩니다. 담당하게 되는 카테고리와 브랜드군의 소비자경험관리, 서비스개선, 이슈 및 위기 관리를 맡게 되며, 이를 달성하기 위해 국내외의 다양한 부서와 대내외의 업무 파트너들과 긴밀히 협력하여 회사와 브랜드의 성장과 명성 관리에 기여합니다.
To inspire more consumers to advocate for P&G and purchase more of our brands by providing Superior Consumer services & solutions, while protecting our company and brands. The role is an essential link between the Consumer Care Team and business partners for the assigned categories/markets to drive excellent working relationships, ensuring that Consumer Care is an active and trustworthy business partner with the regional business team and local organization, and more importantly ensuring excellent Care service design & delivery to Category/brands and its Consumers.
The role is responsible for the following key areas:
1) Deliver superior CX (Consumer Experience) for the assigned Category/market, and also ensure all other key Care service targets well met.
2) Develop product knowledge, handling guidelines, and vendor training materials.
3) Fulfillment Management.
4) Quality Control
5) Escalations Management and Issue/Crises Management.
6) Identify opportunities/lead to grow users and drive Brand & Consumer Advocacy with business partners
7) Ownership of the following specialist areas to build the whole Consumer Care capability and operation efficiency
· Fulfillment management or Innovation or
· Vendor/In-house Team Management or
· Corporate/executive Escalation or
· Global Network
· System, Process and Data
- A&T position은 P&G 정규직입니다. 직무 내에서 다양한 Assignment를 통해 Generalist로 거듭나는 Manager position과 달리, A&T position은 한 분야에서의 Specialist가 되는 Track을 의미합니다. 대부분의 A&T position이 Manager에게 리포트하기 때문에 사무보조로 표기하고 있으나 P&G의 회사 특성에 맞게 리더십 및 책임감을 가지고 일을 수행해야 하는 직무입니다. 다만 업무 범위 및 종류가 Manager와 다르기 때문에 연봉 및 직급 체계를 따로 갖추고 있으니, Manager position으로 지원하고자 하는 분들은 상반기 / 하반기 인턴십에 지원 부탁드립니다.A&T starting salary: 29,000,160 KRW
우대 사항
Execute With Excellence
·Must be able to manage multiple priorities and meet deadlines. Work with a high degree of flexibility especially during Issue/Crises Management.
·Demonstrate expertise in end to end consumer contact handling, GCR work processes and systems.
Collaboration & Communication
·Must be Customer-focused & Consumer-centered with strong, assertive communication and collaboration skills. Strong verbal, written, presentation skills and English is good enough to manage global GCR communication.Be good at consumer language and consumer friendly content creation across different channels (phone, email, social, etc).
In Touch
·Must have a strong interest in being ‘in touch’ with consumers and close to business priorities.
Lead With Courage
·Demonstrate a partnership culture, driving excellent in end to end Consumer Experience Delivery.
·Energize and enable others/vendor to achieve their full potential, create a motivating environment that encourages capability building.
·Use judgement in dealing with complex and diverse consumer cases or issue/crises. Be realistic and aware of the external and internal environment.
Bring Out Our Best
·Build strong relationships across GCR, business partners and vendor partners.
·Develop capability in others, share knowledge and skills·Ability to work well on own as well as part of a team.Know when to lead, when to follow, when to support, and when to step aside.
접수 방법
-홈페이지(korea.pgcareers.com) “Apply Now”에 있는 Application Guidelines 및 FAQ 확인한 후,”Search Jobs”에 접속하여 “Location”에“Korea” 검색하고 원하는 모집군을 선택(중복 지원 시 탈락 – 한 전형,한 직무만 지원 가능)한 후 입사 원서 (영문 Resume & Cover Letter 필수) 작성이 가능합니다.
- 지원기간 마감 이후 이력서 수정은 불가능하며, 별도의 우편 접수는 받지 않습니다.
서류전형 지원 마감
2018년 1월 19일 11:59PM
*마감일에는 접속량 급증으로 시스템이 불안정할 수 있으므로 서류전형을 빨리 완료하시는 것을 권장합니다.
전형 방법 및 일정
1.온라인 지원 (영문 Resume & Cover Letter 필수 접수 및 온라인 테스트 완료): 1월 19일 11:59PM
-Online Assessment까지 완료하셔야 온라인 지원이 완료됩니다. Online Assessment 응시 링크는 이력서 제출 후 자동으로 기재해주신 이메일로 전달 될 예정이며 이는 최대 1시간 정도 소요될 수 있습니다.서류 마감 당일에는 접속자가 몰려 서버의 반응이 지연될 수 있으니 가급적 빠른 시일 내에 지원 완료하시기 바랍니다.
합격자 발표: 1월 22일
2.필기시험: 1월 23일 예정 (변동가능)
3.면접전형 (면접은 서류전형 시 제출한 Resume & Cover Letter을 바탕으로 함): 1월 25일 이후
ü각전형결과혹은일정변경에대하여지원자의이메일혹은휴대폰으로연락드릴예정이오니입사서류작성시정확하게기입해주시고주기적인확인부탁드립니다.
Locations
Korea, Republic of ,Seoul ,Seoul
http://cafe.naver.com/careernote
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